Ingrid | Blog
Triagist
Mooi om te merken dat je écht iets kunt betekenen, al is het 'alleen' aan de telefoon
Vanuit haar ervaring als verpleegkundige startte Ingrid als triagist in opleiding bij de Huisartsenspoedpost Oosterhout. Ze blikt terug op haar eerste maand.
“Wat is deze periode voorbijgevlogen. Een maand waarin alles nieuw was, waarin ik veel heb geleerd, maar vooral ook waarin ik steeds meer mijn plek begin te vinden.
Mijn opleiding loopt nog door, maar ondertussen heb ik al een mooie inkijk gekregen in de praktijk. Ik heb verschillende diensten mogen meelopen — van ochtend-, dag- en avonddiensten tot de nachtdienst. Juist die afwisseling maakt dit werk zo bijzonder.
Geen moment is hetzelfde, en achter elke zorgvraag zit een verhaal
Wat ik extra waardevol vind, is dat ik onder begeleiding van mijn werkbegeleider al telefonische triage heb mogen doen. Spannend, leerzaam en soms confronterend, maar vooral heel mooi om te merken dat je echt iets kunt betekenen, al is het ‘alleen’ aan de telefoon.
Daarnaast heb ik meegelopen tijdens een baliedienst. Dat geeft weer een heel ander perspectief op de zorg en laat zien hoe belangrijk samenwerking en overzicht zijn binnen een huisartsenpost.
Mijn proeftijdgesprek verliep positief. Dat gaf me niet alleen een fijn gevoel, maar ook vertrouwen: vertrouwen dat ik op de juiste plek zit en me verder mag ontwikkelen in een vak waarin professionaliteit en menselijkheid zo dicht bij elkaar liggen.
Ik ben dankbaar voor de begeleiding die ik krijg en kijk met veel motivatie uit naar wat de komende periode mij nog gaat brengen.”
Een baan als triagist, iets voor jou? Kom een avond meekijken!
